zondag 12 augustus 2018 om 09.30 uur

Voorganger(s): Ds. G. van der Kamp, Delft

Ds. G. van der Kamp uit Delft gaat in deze morgendienst voor.
GJP

1. Collecte KIA Zending

Collecte 12 augustus Kerk in Actie Zomerzending
Onderwijs voor gehandicapte kinderen in Kameroen

Het is niet makkelijk om op te groeien met een beperking of om een gehandicapt kind op te voeden. Dat is in Nederland al een levenslange zorg. Laat staan in een arm land als Kameroen, waar men kinderen met een beperking vaak uit schaamte en onwetendheid thuis houdt, waardoor ze onderwijs missen. De school Fedeme (in Douala, Kameroen), partner van Kerk in Actie, biedt kinderen met een verstandelijke beperking onderwijs en gedragstherapie. Kinderen leren praktische en sociale vaardigheden. Oudere kinderen leren bijvoorbeeld naaien, hout- en rietbewerking en teenslippers maken. Kinderen die van ver komen, kunnen blijven slapen. Ook adviseert Fedeme ouders hoe ze het beste met hun kinderen kunnen omgaan. Sinds kort biedt de school ook ruimte aan gezonde kinderen, die regulier onderwijs volgen, en leren de kinderen met elkaar spelen.
Mede dankzij uw bijdrage kunnen dit jaar dertig verstandelijk beperkte kinderen op de school
Fedeme passend onderwijs krijgen. Vandaag is de collecte bestemd voor het zendingswerk van Kerk in Actie, zoals de school Fedeme in Kameroen. Helpt u mee? Hartelijk dank!
Meer informatie: www.kerkinactie.nl/vakschoolkameroen.