zondag 2 september 2018 om 09.30 uur

Eredienst met Heilig Avondmaal
Voorganger(s): Ds. G. van Dijk, Maassluis

Komende zondag komen we bijeen rondom de tafel en vieren we het Heilig Avondmaal. Met het brood en de beker op de avondmaalstafel worden we ons extra bewust van onze verbondenheid met Jezus Christus. We herinneren ons wat Hij voor ons heeft gedaan en welke betekenis dat voor ons heeft. We kunnen ermee vooruitkijken naar een beloftevolle toekomst. Dat doen we niet als individu; we doen dat deelhebbend aan het Lichaam van Christus. In Hem erkennen we ook onze onderlinge verbondenheid. Ds. G. van Dijk uit Maassluis gaat in deze dienst voor.
GJP

1. Streekverband De Tien
3. Avondmaalscollecte Nieuw Hydepark (v/h Roosevelthuis)

Collecte 2 september: Streekverband De Tien Stichting - Hart voor Moldavië
Stichting Hart voor Moldavië is in 2002 opgericht, nadat Sam Zwagerman in 1996 actief aan het werk is gegaan in Moldavië. Samen met zijn vrouw Rodica zet hij zich ter plaatste in voor de Moldavische bevolking. De stichting heeft een christelijke identiteit en wil de liefde van Christus uitdragen naar de mensen in Moldavië. Moldavië is het armste land van Europa en kent vele problemen die de komende decennia nog niet opgelost zullen zijn.
Hart voor Moldavië heeft verschillende projecten, zoals zomerkampen voor kinderen en pleeggezinnen, naschoolse opvang, een opvang voor meisjes, een dagopvang, tafeltje-dek-je en thuiszorg voor ouderen. Deze projecten zijn hard nodig voor de toekomst van het land. Door naschoolse opvang, met huis-werkbegeleiding, komen de kinderen beter mee op school. Door de pleeggezinnen komen de kinderen niet op straat terecht. Door de opvang voor meisjes blijven ze uit handen van de mensenhandelaren. Door ouderen op te vangen, van voedsel te voorzien en te verzorgen behouden zij hun waardigheid. Voor al deze projecten is geld nodig. Helpt u mee om dit alles mogelijk te blijven maken?
Kijk voor meer informatie op: www.hartvoormoldavie.nl of www.facebook.com/hartvoormoldavie
Van harte aanbevolen!

Avondmaalscollecte 2 september: Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goed sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark, (voorheen Roosevelthuis). Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kunnen beleven.
Eind april heeft een groot aantal Westlanders genoten van een heerlijke vakantie in Doorn op landgoed Nieuw Hydepark. Voor deze mensen zeer bijzonder om daar te mogen verblijven.
Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst
datum en tijdstip 19-05-2024 om 10:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters