zondag 2 juni 2013 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk + koffiedrinken
Voorganger(s): Ds. K.J. Koffeman, Den Haag

morgendienst - 09.30 uur
In de morgendienst gaat ds. K.J. Koffeman uit Den Haag ons voor.
avonddienst - komt te vervallen.

Zondagmiddag 2 juni wordt ds. Martin Koster bevestigd in zijn nieuwe (wijk)gemeente in Den Haag Zuidwest. De bevestigingsdienst begint om 16.00 uur in de Bosbeskapel, Bosbesstraat 5. De verwachting is dat er ook vanuit onze gemeente belangstellenden zullen zijn om deze intrededienst bij te wonen en dat dit van invloed kan zijn op de aanvankelijk geplande avondzangdienst in onze gemeente. Daarom is besloten de avondzangdienst te laten vervallen. De eerstvolgende zangdienst is op 7 juli a.s.

Gaande in de gemeente
We leven mee met:
Carla Spruijt; Carla merkt dat ze aan fysieke krachten moet inleveren. Geestelijk is ze sterk en weet ze zich ook gesterkt door haar Heer en Heiland. Het is bemoedigend om in de ontmoetingen met mensen te horen hoe ze steun en kracht ervaren vanwege hun geloof. Levende getuigen door wie Gods Geest mag werken. Dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Soms nemen de zorgen je zó in beslag, overrompelen ze en ga je kopje onder. Blijf vertrouwen en uitzien naar God. Want in de ruwe stormen van je leven kan het zijn dat je in de golven een ontmoeting hebt met Jezus. Aanvankelijk zagen de leerlingen van Jezus, tijdens de storm op het meer, in Hem een spook. Maar Jezus sprak hen aan en zei: "Heb goede moed, Ik ben het; wees niet bevreesd." (Matteüs 14:27)

- vrijdag 7 juni: bazaar, Rehoboth, 15.00 uur
- zaterdag 8 juni: bazaar, Rehoboth, 15.30 uur

Openluchtviering 26 mei j.l.
Velen waren afgelopen zondag afgekomen op de openluchtviering op het Kom-In plein. Het weer werkte (opnieuw) niet mee en daarom vonden we onderdak in de RK-kerk 'Onze Lieve Vrouw van Goeden Raad'. Daar genoten we van de viering onder leiding van de pastores uit Honselersdijk, de muzikale begeleiding van Honsels Harmonie en een verfrissend vocaal geluid van het jongerenkoor Choral Jamm. Het werd een fijne viering waarin het 'opnieuw geboren worden' werd uitgelegd. De kinderen maakten dat met hun vlinders nog eens extra duidelijk. De collecte voor de stichting SamenLoop voor Hoop Westland bracht een mooi bedrag van € 510 op. Na afloop van de viering genoten velen na van Honsels Harmonie en het gezellige samenzijn.

Uit de Dijk
Afgelopen week toog ik, met nog twee gemeenteleden, de Dijk uit naar Doorn. Onze bestemming was het Roosevelthuis, gelegen in de prachtige bossen op landgoed Hydepark. Daar was het Westlandweek: enkele tientallen zorgbehoevende Westlanders hielden daar hun vakantie, onder een liefdevolle verzorging van (eveneens) Westlandse vrijwilligers. Uit onze gemeente waren drie gemeenteleden die mochten mee genieten van de onderlinge sfeer, warmte, liefde en harmonie die er heerst. Dat proef je bij binnenkomst en dat onderga je als je er enkele uren verblijft. We troffen het, want we konden die middag gelijk meehelpen met de vossenjacht die in het bos gehouden werd (nee, wij waren niet de vos; wij begeleidden onze drie gemeenteleden op jacht naar de vossen). Meest komisch was wel die ene vos die zich, gehuld in een schapenpak, al grasetend op handen en knieën, ophield in een weiland tussen de echte schapen en lammeren. Reken maar dat deze vos bijzonder veel belangstelling genoot, zowel van de echte schapen alsook van de vossenjagers. Het was goed om vanuit de gemeente daar even onze neus te laten zien en betrokkenheid en bewogenheid te tonen, zowel voor de vakantiegangers alsook voor de vrijwilligers. Petje af voor al die vrijwillige Westlanders die zich zo inzetten voor anderen.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30