zondag 16 juni 2013 om 19.00 uur

Avonddienst in de Rehobothkerk met Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. P.J. van der Ende

We vieren vandaag het Heilig Avondmaal. Zowel in de morgen- als avonddienst is het de Heer zelf die zijn volgelingen uitnodigt om in het delen van het brood en de wijn zijn werken te gedenken. Het Heilig Avondmaal plaatst ons ook in een verwachtingsvol uitzien naar de wederkomst van de Messias. Beide gedachten maken het deelnemen aan het Avondmaal kostbaar en waardevol. In de morgendienst gaat ds. Van Dalen uit Den Haag ons voor; de avonddienst wordt geleid door ds. Van der Ende uit Hoek van Holland.
Gertjan Pellikaan

Collecte 16 juni Streekverband De Tien: Stichting Leren van Elkaar
Streekverband De Tien heeft in het afgelopen najaar een aantal nieuwe projecten gekozen om te ondersteunen. Eén van deze projecten is Stichting Leren van Elkaar. In de Peruaanse Andes leven honderdduizenden boerenfamilies onder miserabele omstandigheden. Ondanks de uitgestrektheid van hun gebied kunnen ze zichzelf niet van voldoende voedsel voorzien. Tussen de 40 en 60% van de kinderen is chronisch ondervoed, de leefomstandigheden zijn mensonterend. Maar er is een oplossing. Deze bevolkingsgroep kan geholpen worden.
De methode Pachamama Raymi stimuleert boerenfamilies op een onorthodoxe en uitdagende manier om hun kwaliteit van leven te verbeteren, namelijk door hen te motiveren om deel te nemen aan wedstrijden. Tijdens die wedstrijden brengen boeren en boerinnen uit de dorpen studiebezoeken aan dorpen met een veel betere kwaliteit van leven. Tijdens hun bezoeken leren zij op welke manier ze meer gevarieerd kunnen gaan produceren, daardoor vermindert de ondervoeding van hun kinderen. Daarnaast leren ze hoe ze hun huisvesting en persoonlijke hygiëne kunnen verbeteren. Na terugkeer in hun eigen dorpen, passen de deelnemers hun kennis toe én dragen die over aan de overige families. Aan het eind van elke wedstrijd (duur +/- 6 mnd) worden de families en de dorpen die de meeste vooruitgang hebben geboekt, beloond met aantrekkelijke geldprijzen. De Pachamama Raymi methode is een bewezen succes. De ervaring leert dat er maximaal 3 jaar voor nodig is om de kwaliteit van leven verder te verbeteren. We bevelen deze collecte van harte bij u aan.
De Diaconie/MvWaveren

Avondmaalscollecte 16 Juni Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting, die ruim 20 jaar bestaat, richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio. Deze stichting heeft een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent. In de afgelopen periode heeft de diaconaal werker o.a. hulp geboden aan de geredde bemanningsleden van de Baltic Ice, d.m.v. kleding en persoonlijke verzorging en het bieden van een luisterend oor. Na repatriëring is er nog steeds contact. Ook werd er geholpen op een schip dat door brand was getroffen. En werd er met een predikant en diaken van een kerk uit de regio een bezoek gebracht aan een schip wat al 4 maanden aan de ketting ligt. Door gesprekken, het uitreiken van telefoonkaarten en mobiel internet kan de bemanning contact houden met hun familie. Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid-Holland. Graag uw bijzondere aandacht voor deze collecte.
De Diaconie/MvWaveren

STARTZONDAG