zondag 22 september 2013 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk + koffiedrinken
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Zondagmorgen zal het koor Joy uit Rotterdam Alexander ons inspireren tijdens de dienst. Joy bestaat uit ca. 25 leden en enkele muzikanten. Geleid door onze organist Alexander Prins mogen we uitzien naar een mooie muzikale en vocale bijdrage.

In de dienst staan we stil bij wie Jezus is voor ons. Jezus vraagt het indringend: 'wie zeggen de mensen dat Ik ben?' en 'wie zegt u dat Ik ben?' Soms is het lastig om onder woorden te brengen wie Jezus persoonlijk voor ons is. Onder gelijkgestemden lukt dat vaak beter dan wanneer je tussen vreemden zit. En dan nog: wat betekent het om bij Jezus te horen? Jezus wil ons er wel bij helpen. A.s. zondag meer daarover. Na de dienst is er koffiedrinken.

1. Diaconie

Collecte 22 september Protestantse Kerk Vredeswerk

Syrië bevindt zich in een burgeroorlog waar geen einde aan lijkt te komen. In het land is gebrek aan alles. Kinderen kunnen niet naar school, zieken worden niet verzorgd en er is een ernstig tekort aan levensmiddelen, vooral aan brood. De Protestantse Kerk wil helpen en doet dat in Syrië via de organisatie IKV Pax Christi, die burgercomités ondersteunt die zich inzetten om in deze extreme omstandigheden hulp te bieden, met voedsel, onderdak en educatie.

Maar ook in Nederland steunt de Protestantse Kerk mensen uit conflictgebieden of oorlogssituaties. Stichting de Vrolijkheid, gesteund door Kerk in Actie, biedt in asielzoekerscentra programma’s aan vluchtelingenkinderen, zodat zij weer kind kunnen en durven zijn en zich kunnen focussen op een veilige toekomst. De collecte van vandaag is bestemd voor het vredeswerk van IKV Pax Christi en Kerk in Actie. Warm aanbevolen!

Kijk voor meer informatie op: www.pkn.nl/steunons

Nieuw liedboek

Met ingang van afgelopen zondag zingen we voortaan uit het nieuwe liedboek. Een bundel met een schat aan liederen; oud en vertrouwd en daarbij veel nieuw. Met de oude en vertrouwde liederen zullen we vast geen moeite hebben. Aan de wat meer onbekende en nieuwe liederen zullen we hier en daar moeten wennen. Tegelijkertijd kunnen we ons er ook door laten verrassen.

Veel gemeenteleden hebben een exemplaar aangeschaft. Voor bezoekers en gasten liggen er enkele exemplaren aan de ingangen van het kerkgebouw.

Commissie Eredienst

datum en tijdstip 15-09-2024 om 9:30