zondag 29 september 2013 om 19.00 uur

Avonddienst in de Rehobothkerk + viering Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. F.J. van Harten, Scheveningen

Zowel in de morgen- als avonddienst is er de viering van het Heilig Avondmaal. Telkens een bijzondere gebeurtenis wanneer je als feilbaar mens aan tafel mag gedenken wat het betekent om eraan deel te nemen. Enerzijds kijken we ermee terug naar het sterven en de opstanding van Christus en welke betekenis dat heeft voor ons. Anderzijds mogen we ermee vooruit zien naar het moment waarop Hij wederkomt. Daartoe heeft zijn bloed gevloeid en heeft Hij zijn lichaam gegeven. Beide betekenissen - door Jezus waargemaakt - zijn voor ons te kostbaar om voorbij te laten gaan. Van harte uitgenodigd om aan tafel te gaan.

1. Streekverband De Tien
3. Avondmaal - Roosevelthuis

Collecte 29 september Streekverband De Tien: Stichting Hart voor Afrika
Streekverband De Tien heeft in 2012 een aantal nieuwe projecten gekozen om te ondersteunen. Eén van deze projecten is Stichting Hart voor Afrika.
De Sociëteit Afrikaanse Missiën (SMA) zendt leken-missionarissen uit naar Afrika. Tijdens haar studietijd werd Corine ‘t Hart uit 's-Gravenzande geraakt door de miserabele situatie waarin veel jonge Afrikaanse vrouwen zich bevinden. Veel meisjes krijgen in hun jeugd niet de kans een stevig fundament te leggen voor de rest van hun leven. Traditionele opvattingen en ondermaats onderwijs spelen een rol. Inmiddels heeft Corine in de stad Mwansa aan het Victoriameer in Tanzania, 5 meisjesgroepen van 15 meisjes opgezet om de situatie van deze vrouwen te verbeteren. De meisjesgroepen komen 2 keer per week bij elkaar en krijgen theorie lessen en zijn interactief met opdrachten en discussies bezig. Zij krijgen praktijk van creatieve lessen zoals haken, batikstoffen bewerken, een handeltje opzetten met microkrediet.
De bedoeling is dat het aantal meisjesgroepen zich uitbreidt en meer mentoren worden opgeleid die het werk uiteindelijk zelfstandig kunnen voortzetten. We bevelen deze collecte van harte bij u aan.
Voor meer informatie kunt u kijken op www.streekverband-de-tien.nl of www.hartvoorafrika.tk.

Avondmaalscollecte 29 september Roosevelthuis Doorn
Al meer dan 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van zo'n 1.400 vrijwilligers per jaar. De vakanties staan bekend om hun goed sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
Middenin de bosrijke omgeving van Doorn op een schitterend landgoed staat het F.D. Roosevelthuis. Het beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten. Voor gasten ligt daardoor een zorgeloze week in het verschiet. Bij het F.D. Roosevelthuis staan gastvrijheid en persoonlijke aandacht voorop!
Afgelopen mei was er weer een groep westlanders die naar het F.D. Roosevelthuis afreisde, daar hebben ze kunnen genieten van een heerlijke vakantie!
Hetvakantiebureau.nl maakt deel uit van de Protestantse Stichting Diaconaal Vakantiewerk. Deze stichting werkt nauw samen met de Protestantse Kerk en ontvangt financiële steun van Kerk in Actie. Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

Koffiedrinken
Met ingang van dit seizoen is er wekelijks na de morgendienst gelegenheid om met elkaar koffie te drinken. De kerkenraad heeft onlangs hiertoe besloten. Persoonlijk ben ik erg blij met dit besluit. Zo kunnen we elkaar na de dienst ontmoeten om napraten over de dienst of de voorbije week, dan wel een voorbeschouwing nemen op de komende week. Afijn, ruimte en contact om het leven met elkaar te delen. Dat is gemeente-zijn: betrokken zijn met elkaar. Ik hoop dat u / jij er royaal gebruik van maakt.
Namens de kerkenraad, Gertjan Pellikaan

STARTZONDAG