woensdag 6 november 2013 om 17.30 uur

Dankviering in Rehoboth

Op deze dankdag (voor gewas & arbeid) vieren we de dankbaarheid die we mogen uiten. Dat willen we doen met jong en oud. Kinderen van de clubs zorgen voor de maaltijd waar we allemaal aan deel mogen hebben.
Aansluitend op de maaltijd staan we stil bij het thema ‘Dankjewel?’ Want ondanks dat we in veel opzichten in een crisis leven, zijn er ook in deze tijd redenen om dankbaar voor te zijn. In hoeverre zijn wij ons daarvan bewust? Kunnen we nog 'dankjewel' zeggen? We zien uit naar uw en jouw aanwezigheid in deze dankviering.

Deze dankstond is een gelegenheid om de dank te uiten voor alles wat we ontvangen hebben in de afgelopen periode. Ook wanneer het ons heeft tegen gezeten, kunnen we - wanneer we goed kijken - vast wel iets bedenken waarvoor we dankbaar kunnen zijn. Het is waardevol om dat te willen zien en daarvoor te danken. Het lijkt ons mooi om dat met jong en oud te doen.
Dat doen we in een viering waarin we de maaltijd met elkaar delen en waarin we nadenken over hoe dankbaar we kunnen zijn. De viering is dit jaar soortgelijk aan die van vorig jaar, echter dit jaar zal ze wat meer gestructureerd verlopen. Na een welkom, lied en gebed is er eerst een maaltijd. Deze wordt verzorgd door de kinderen van de clubs.

Na het maaltijdgedeelte volgt het tweede deel met als thema ‘Waarom dankjewel zeggen?’ Deze viering is bedoeld voor de hele gemeente! We beogen ermee de jeugd en ouderen samen te brengen om samen te vieren. We hopen dan ook op veel gemeenteleden - jong, ouders en ouderen - die hier bij willen zijn en het mee willen maken. Iedereen is welkom!

De dankviering begint om 17.30 uur en de afsluiting is omstreeks 18.30 uur.

Namens de voorbereidingsgroep,
Gertjan Pellikaan