zondag 8 december 2013 om 09.30 uur

Tweede Advent in de Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

In deze dienst sluiten we aan bij het adventsproject van de Kindernevendienst. Hierin staat op 2e advent Rachab uit Jericho centraal. Rachab, een vrouw van lichte zeden, blijkt 'perfect' inzetbaar te zijn in Gods bedoelingen. Uiteindelijk neemt ze een cruciale plaats in in de geschiedenis van het volk Israël, maar ook in de geslachtslijn naar Jezus Christus. Gods wegen blijken dikwijls ondoorgrondelijker dan we willen denken.

Collecten:
1. Protestantse Kerk Pastoraat

Het is fijn als er mensen zijn die je verhaal willen horen, in tijden van vreugde, maar zeker ook in tijden van zorg en verdriet. Daar weten we in de kerk over mee te praten. We zijn hier bij elkaar op dagen van blijdschap, maar ook bij rouw. Wat fijn dat we er dan voor elkaar zijn. Onze ouderlingen, pastoraal medewerkers en predikanten spelen hierbij een belangrijke rol. Zij zijn er voor ons, maar ook voor de gemeenteleden die niet in de kerk komen. Zij hoeven de kracht en kennis hiervoor niet allemaal uit zichzelf te halen. De Protestantse Kerk helpt door handreikingen en cursussen aan te bieden. En jaarlijks is er een pastorale dag waar men toegerust wordt voor de pastorale taak. Luisteren en de helpende hand bieden, het kan niet gemist worden in onze kerk! Met de collecte hopen we de ondersteuning vanuit de Protestantse Kerk blijvend mogelijk te maken, zodat er handvatten blijven voor onze pastorale medewerkers, ouderlingen en predikanten. Want dan zijn zij het beste in staat een ander te helpen: u, jou en mij. Geeft u ook aan de collecte?

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30