zondag 22 december 2013 om 19.00 uur

Lessons and Carols in de Voorhof
Voorganger(s): drs. R.D. van Schouwen

Het is een nog vrij jonge maar kennelijk aansprekende traditie om in de Advent, dus als het Kerstfeest nadert, een kerkelijke viering in de geest van de Engelse 'Lessons and Carols' te houden. Daarom zetten de initiatiefnemers deze traditie ook dit jaar weer graag voort. Het gaat om een kerkelijke viering zonder preek, maar met 'kop en staart', en vol Bijbelse lijn. Die lijn uit zich in het feit dat 'Lezingen en Liederen' (ofwel 'Lessons and Carols') centraal staan, en elkaar op een zinvolle wijze omstrengelen. Door middel van de lezingen wordt een lijn getrokken vanaf en vanuit het Oude Testament tot het komen van de Messias Jezus toe. Er zijn dan ook meer lezingen dan anders, maar daaròm juist ook veel liederen. De voor de gelegenheid uitgebreide cantorij zingt nogal eens Engelstalige (maar overigens afgedrukte en vertaalde) liederen, waaronder zeker ook bekende. Maar daarnaast is er ook duidelijk plaats voor samenzang van Nederlandstalige kerstliederen, vaak op een Engelse melodie.

Op basis van de hoopvolle Bijbelse inhoud en geholpen door een Engelse traditie wil de viering ons in Kerstsfeer brengen. Tot de Engelse traditie behoort ook een ‘nazit’ met, naast koffie en thee, diverse soorten 'Kerstcake'. Iedereen is voor dit samenzijn uitgenodigd - het blijkt keer op keer ‘Nederlands-gezellig’ te zijn.... Kom het goede gevoel waarmee de mensen vorig jaar weer naar huis gingen opnieuw of  voor de eerste keer zelf ervaren!

U bent/jullie zijn op zondagavond 22 december, 19.00 uur, van harte welkom in De Voorhof.

Collecte 22 december voor Hospice Beukenrode in Naaldwijk

Hospice Westland is in december 2012 geopend. Het afgelopen jaar is gebleken dat het Hospice aan een behoefte voldoet. Dit, aan de Dijkweg in Naaldwijk gerealiseerde bijna-thuis-huis, biedt aan mensen die niet in staat zijn om de laatste dagen van hun leven thuis door te brengen, een warme plek. Met de komst van Hospice Beukenrode is de keuzemogelijkheid vergroot voor de plek waar mensen hun laatste levensfase willen doorbrengen.

Hospice Beukenrode staat open voor mensen die een levensverwachting hebben van minder dan drie maanden, ongeacht leeftijd, levensovertuiging of achtergrond. In het hospice werken professionele krachten en er is ook een groot aantal vrijwilligers aan het werk.

Kijk voor meer info op www.hospiceregiowestland.nl en www.dpwwestland.nl.

De diaconie wil het werk van het hospice ondersteunen. Helpt u ook mee?

De tweede collecte is voor de kerk.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30