woensdag 25 december 2013 om 09.30 uur

Eerste Kerstdag in de Voorhof + koffie drinken
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Kerstmorgen gaan we op bezoek bij het kindje Jezus. Thema is: zoek en je zult vinden (Matteüs 7:7-11). We gaan met elkaar op weg en passeren op onze zoektocht diverse plaatsen. Hoe deze reis verloopt, daarin hoop ik u en jou mee te nemen. Honsels Harmonie zorgt voor de muzikale begeleiding tijdens onze reis. Omstreeks 9.20 uur zet zij alvast de eerste kerstliederen in.

Collecten:
1. Kinderen in de knel

Kerstcollecte “Kerk in Actie” voor Kinderen in de knel: Dalit kinderen in India

Iedereen vindt het belangrijk om te weten dat je er mag zijn, gewoon zoals je bent. Dat is in India wel anders. Daar word je status bepaald door de kaste waarin je geboren bent. Maar wat als je tot geen enkele kaste behoort? Als je kasteloos bent? Dan ben je voor de samenleving onaanraakbaar, alleen geschikt om je leven door te brengen in diepe armoede. Het is de werkelijkheid van de Dalits.

Dat moet veranderen! De Indiase organisatie CARDS bedacht hiervoor de Bala Bata groepen. Voor en na schooltijd komen Dalit kinderen bij elkaar en krijgen ze hulp bij hun huiswerk, doen ze aan sport, zang en dans en is er aandacht voor hun persoonlijke verzorging.

Kinderen die naar een Bala Bata gaan krijgen meer zelfrespect en zelfvertrouwen. En hun schoolprestaties verbeteren aanzienlijk. Zo wordt de spiraal van armoede doorbroken en is er hoop op een betere toekomst!

De opbrengst van deze kerstcollecte komt ten goede aan het Kinderen in de Knel-programma van Kerk in Actie, waar CARDS onderdeel van uitmaakt. Wilt u geven voor een betere toekomst voor deze kinderen? Dank u wel!

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30