zondag 12 januari 2014 om 9.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Johannes de Doper roept op tot inkeer: "Kom tot inkeer, want het koninkrijk van de hemel is nabij." Wat hij niet verwachtte, gebeurt. Jezus komt ook naar Johannes om door hem gedoopt te worden. De omgekeerde wereld. Johannes probeert Hem er nog van te weerhouden, maar laat het dan toch gebeuren. Opnieuw breekt de hemel open en klinkt Gods stem. Een mooie gebeurtenis om komende zondag met elkaar te overdenken: Mattheüs 3:1-17.

Collecten:
1: Casa-Ana
2: Kerk

Collecte 12 januari Project Casa-Ana in Roemenië
De afgelopen jaren hebben we jaarlijks een collecte gehouden voor het project Casa-Ana in Roemenië. Dit project is in 2009 opgezet door Annemieke van der Heide uit Almelo.
Casa Ana is een inloophuis voor zigeunerkinderen in de plaats Petelea. Een klein dorp in het noorden van Roemenië. Casa Ana is een onderdeel van Phoneo. De opzet van Casa Ana is om de kinderen uit de zigeunerwijk van Petelea een plek te geven waar ze kunnen spelen, moeilijke thuissituaties even kunnen vergeten en waar ze echt kind mogen en kunnen zijn. Door de huiselijke opzet van Casa-Ana hopen de huidige leiders (Jorrit & Ellen Zelle) de kinderen een veilige plek te bieden, waar ze een luisterend oor vinden en aangemoedigd worden in hun gaven en talenten. Het gestructureerd werken, zodat ze zich aan regels houden en aanmoedigen om naar school te gaan is ook een onderdeel. Iedere week komen er zo'n 40 kinderen bij het programma van Casa-Ana, deze zijn verdeeld in 5 groepen. Tijdens het programma eten ze met de kinderen, mogen ze in en buiten het huis spelen en bieden ze vaak (educatieve) activiteiten aan.
We willen dit project van harte ondersteunen, helpt u ook mee?
Wilt u meer informatie? Kijk dan eens op de website: www.zellefamily.nl of www.casa-ana.nl of neem contact op met de diaconie.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30