zondag 16 maart 2014 om 9.30 uur

2e zondag in de Veertigdagentijd - Rehobothkerk - bevestiging ambtsdragers
Voorganger(s): Mw. ds. P. van der Burg

In de viering staat het verhaal van de tempelreiniging uit Matt. 21:10-17 centraal.  Jezus is Jeruzalem binnengereden op zijn ezeltje en de mensen stonden juichend en zingend langs de kant van de weg. Hier was hij dan, hun koning! Maar het lijkt er deze zondag op dat de verwachtingen wat moeten worden bijgesteld. Die koning pakt het misschien wat anders aan dan een groot deel van de bevolking had gedacht en gehoopt.
Petra van der Burg

Bevestiging ambtsdagers
In de morgendienst van 16 maart a.s. worden in onze gemeente twee ambtsdragers bevestigd, een diaken en een ouderling-kerkrentmeester (namen zie KerkKompas of Samen). We zijn blij dat zij als ambtsdrager en kerkenraadslid onze gemeente willen versterken.

1. K.I.A. Werelddiaconaat

Collecte 16 maart  40dagentijdcollecte Werelddiaconaat Myanmar
Miljoenen boeren in Myanmar zitten muurvast in armoede. Overleven met te weinig voedsel voor het hele jaar is de zorg van elke dag. De christelijke hulporganisatie World Concern is in Myanmar de partner van Kerk in Actie. Deze organisatie heeft zich ten doel gesteld om samen met de lokale kerken in twee jaar tijd 400 boerengezinnen financieel onafhankelijk te maken. Dit doen ze door het opzetten van rijstbanken in de dorpen. Boeren kunnen daar rijst lenen om te gebruiken als pootgoed.
Naast het opzetten van rijstbanken worden de dorpelingen getraind in het verbouwen van groenten in hun eigen tuin. Wij vragen uw bijdrage voor deze rijstbanken en andere projecten van Kerk in Actie. Kom in beweging… zodat boeren in Myanmar weer financieel zelfstandig worden! Voor 10 euro kan World Concern een boer voorzien van goede zaden. Helpt u mee om dit mogelijk te maken?

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30