zondag 23 maart 2014 om 9.30 uur

3e zondag in de Veertigdagentijd - Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Op deze 3e zondag van de 40-dagentijd lezen we de gelijkenis die Jezus vertelde van de arbeiders in de wijngaard (Mattheüs. 21:33-46). Als een landheer op reis gaat, krijgen pachters zijn wijngaard in beheer. Wanneer de oogst rijp is en de landheer deze in ontvangst wil nemen door afgevaardigden naar de wijngaard te sturen, loopt dit niet goed af. Wat zou deze gelijkenis ons mogen zeggen? Wat als bij ons de oogst rijp is en deze op het punt staat binnengehaald te worden?

1. K.I.A. Binnenlands Diaconaat

Paasgroetenactie 2014
Vanuit de hele Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar een Paasgroet aan gevangenen in binnen- en buitenland en aan mensen en organisaties van de groetenlijst van Amnesty International. Dit jaar hebben gedetineerden zich verdiept in het thema van het Veertigdagentijdproject van Kerk in Actie: ‘Zoek de stilte, ontdek wat je beweegt’. Ze maakten een klein deel van een groot mozaïek, dat nu op de groetenkaarten te zien is.
Ook wij doen mee aan de Paasgroetenactie. Op zondag 23 maart kunt u na de dienst deze kaarten meenemen en versturen. Een beschrijving over de werkwijze is bijgevoegd. Voor gedetineerden is het bemoedigend, als ze kaarten krijgen. Het is een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst in de gevangenis worden uitgedeeld.
Ook de mensen en organisaties, die zich inzetten voor mensenrechten wereldwijd, voelen zich gesteund door kaarten en brieven. Het is vaak werk van lange adem, en het is moeilijk werk, als je voortdurend bedreigd wordt. Maar het doet goed als mensen je door een kaart een hart onder de riem steken.
Wilt u meer weten over de actie, kijk dan op www.kerkinactie.nl/paasgroetenactie.
We hopen dat velen van u Paasgroeten zullen versturen!

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30