zondag 20 april 2014 om 9.30 uur

Pasen in de Rehobothkerk met Honsels Harmonie
Voorganger(s): Mw. ds. P. van der Burg en dhr. G.J. Pellikaan

m.m.v. Honsels Harmonie - samenzang vanaf 9.20 uur
Terwijl de beide Maria's op weg zijn naar het graf, beeft de aarde, want een engel van de Heer daalt af uit de hemel. We zien dat de vrouwen al vroeg in de morgen als eerste naar het graf gaan. Zij gaan de leerlingen voor in hun toewijding voor Jezus. De engel gaat op zijn beurt de vrouwen voor: hij rolt de steen voor het graf vandaan en spreekt de vrouwen toe: “Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. Hij is niet hier, Hij is immers opgestaan, zoals Hij gezegd heeft. Kijk maar, dat is de plaats waar Hij gelegen heeft.” Zo zijn zij de eerste getuigen van het lege graf. Kort erna volgt de ontmoeting met de levende Christus. (Matteüs 28:1-10)
Waar we de afgelopen weken naar hebben toegeleefd, komt in volheid tot uiting: de Heer is waarlijk opgestaan. Dat gaan we vieren met elkaar en met Honsels Harmonie, die ons muzikaal zal begeleiden. Om 9.20 uur beginnen we met het zingen van mooie Paasliederen. Opnieuw mogen we erbij bepaald worden dat het lijden en sterven van Jezus niet het einde aankondigde, maar een nieuw begin. Jezus gaat ons daarin voor.
Gertjan Pellikaan

Collecten:
1. J.O.P.

Collecte 1e Paasdag 20 april JOP Laat je horen!
De collecte van vandaag is bestemd voor J.O.P., Jeugdorganisatie van de Protestantse Kerk. Het verlangen van J.O.P. is dat elk kind zich geliefd weet door God. Dat is ook het verlangen van jeugdwerkers en jeugdleiders die J.O.P. ontmoet. Herkent u zich in dit verlangen?
Vandaag vieren we het Paasfeest, het feest dat de Heer is opgestaan. Een nieuwe morgen breekt aan. Met Pasen spreken we ons uit! Iedereen moet het goede nieuws horen, zeker kinderen en jongeren. In het jeugdwerk kunnen kinderen en jongeren ontdekken wat geloven voor hen betekent. Dat vraagt om een bijdrage van iedereen. Daar hebben we elkaar, jong en oud, voor nodig.
Zonder uw steun kan J.O.P. dit werk voor kinderen, jongeren en jeugdleiders niet doen. Wij vragen met deze collecte uw hulp voor het jeugdwerk. Laat van u horen en geef!
Wilt u op de hoogte blijven van het werk van J.O.P., meldt u dan aan voor het jeugdwerkmagazine PRO! Via www.jop.nl/pro.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30