zondag 27 april 2014 om 19.00 uur

Oecumenische zangdienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): Plaatselijke pastores

’s Avonds is er een oecumenische zangdienst, voorbereid door het Beraad van Kerken. In deze dienst kunnen we zingend ons hart ophalen tot eer van God en tot vreugde van elkaar. Na de veertigdagentijd en Pasen is het tijd voor een nieuw begin. De te zingen liederen hebben heel toepasselijk voor 'beloken Pasen' te maken met het thema ‘Opstaan tot nieuw leven’.
Zingen vanuit je hart is zingen en bidden tegelijk. Er worden bekende liederen gezongen uit het Liedboek voor de Kerken en uit de bundel Gezangen voor Liturgie. Deze liederen worden via de beamer gepresenteerd. De pastores zullen de liederen afwisselen met een kort woord, een gedicht en een lezing. Het orgel wordt bespeeld door Alexander Prins. Na afloop van deze dienst is er gelegenheid tot napraten onder het genot van een kopje koffie / thee.
Gertjan Pellikaan

1. PKN Eredienst en Kerkmuziek

Collecte 27 april Protestantse Kerk Eredienst & Kerkmuziek
Wat zou de eredienst zijn zonder muziek? Met muziek en liederen staan we stil bij God en kunnen we onze gevoelens uiten van zorg en verdriet, maar ook blijdschap, hoop en vertrouwen. De Protestantse Kerk ondersteunt gemeenten om muziek te laten klinken. De PKN maakt toerustingsmateriaal en organiseert bijeenkomsten voor predikanten, kerkmusici, cantorijen en gemeenteleden, bv. over het liedboek dat in 2013 verscheen, want het in gebruik nemen van een 'nieuw' liedboek is niet voor iedere gemeente even gemakkelijk. Met de opbrengst van de collecte voor Eredienst en Kerkmuziek kan de PKN gemeenten blijven ondersteunen om de muziek een goede plek te geven in de eredienst. We bevelen de collecte daarom van harte bij u aan, want we zouden de muziek toch niet kunnen missen?

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30