zondag 1 juni 2014 om 19.00 uur

Avonddienst in de Rehobothkerk + viering Heilig Avondmaal
Voorganger(s): Mw. ds. T. Bergsma, Rijswijk

NB In de Rehobothkerk
We vieren deze zondag het Heilig Avondmaal. Als gemeente worden we door de Heer van de Maaltijd zelf genodigd om aan tafel te komen. Fijn als we daar als lichaam van Christus gebruik van maken, levend in het besef van wat Hij voor ons heeft gedaan en waarnaar we mogen uitzien.
Beide avondmaalsvieringen worden geleid door twee gastvoorgangers. In de morgendienst is dat ds. D.L. Schiethart uit Den Haag en in de avonddienst mevr. ds. T. Bergsma uit Rijswijk.
Gertjan Pellikaan

1. Streekverband De Tien
3. Havenproject

Collecte 1 juni: Streekverband De Tien: Stichting Hulp Hongarije-Oekraïne
De Stichting Hulp Hongarije-Oekraïne is een ’s-Gravenzandse stichting die zich al vele jaren in Oost-Europa bezighoudt met diverse projecten. Het gaat dan om structurele, maar ook incidentele projecten. U kunt dan denken aan een gaarkeuken-project, de bouw van een opvanghuis voor vrouwen en kinderen, renovatie van een kindertehuis, verbouw van een huis voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten. De projecten zijn van groot belang voor de bewoners van de dorpen en tehuizen. Er wordt veel werk verricht door de vrijwilligers ter plaatse. Tevens wordt er door de Stichting kleding ingezameld, welke wij op maat en kwaliteit sorteren. Ook schoenen, huishoudlinnen en dekens alsmede medicijnen vinden via ons een weg naar Oost-Europa. Ook specifieke goederen als eenpersoonsbedden voor de tehuizen worden door ons ingezameld.
Zo wordt er dus gewerkt aan het verbeteren van de leefomstandigheden van deze mensen in Oost-Europa. Helpt u mee om dit werk te kunnen blijven doen?
Voor meer informatie kunt u kijken op de website: www.shho.nl of www.streekverband-de-tien.nl

Avondmaalscollecte 1 juni Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting, die 25 jaar bestaat, richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio. Dit werk is nog steeds nodig. Steeds opnieuw wordt de diaconaal werker van de stichting, dhr. van Lent, geconfronteerd met zieken, ongelukken of erger.
In de afgelopen periode heeft de diaconaal werker o.a. hulp geboden: aan bemanning van een schip na het overlijden van een collega, aan een Russische matroos na een val in een ruim en aan bemanning van een schip dat aan “de ketting” ligt d.m.v. vervoer naar dorp of stad en mobiel internet. Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid Holland. Graag uw bijzondere aandacht voor deze collecte.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30