zondag 8 juni 2014 om 9.30 uur

Pinksteren in de Rehbothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Pinksteren. Feest van de gave van de Heilige Geest. Elk jaar weer een hoogtepunt in het kerkelijk jaar. Tenminste, als je weet wat de Heilige Geest (met je) doet. Voor velen onder ons blijft dat moeilijk. Wat of Wie is de Heilige Geest en wat doet Hij nu precies? Daarom wil ik in deze Pinksterviering stilstaan - natuurlijk - bij de uitstorting van de Heilige Geest en wat dat voor gevolgen heeft voor hen die Jezus willen volgen. (GJP)

Collecten: 1. Kerk in Actie: Pinksterzendingsweek            2. Kerk

Collecte: Kerk in Actie Pinksterzendingsweek
Van plattelandsmeisje tot vroedvrouw
Pinksteren, een mooi moment om te collecteren voor het zendingswerk van Kerk in Actie.
Christenen in Pakistan vormen een minderheid en worden vaak achtergesteld ten opzichte van anderen. Toch is er in het land een levendige en kleurrijke kerk die een bijdrage aan de maatschappij wil leveren: de Kerk van Pakistan, partner van Kerk in Actie. Deze kerk is niet alleen een geloofsgemeenschap, maar ook diaconaal actief. Bv. door te zorgen voor gehandicapte kinderen en trainingen aan te bieden over vrouwenrechten. Ook geeft de kerk onderwijs aan meisjes uit plattelandsgezinnen. Zij worden opgevangen in een internaat en kunnen daar naar school. Dankzij dit onderwijs krijgen kansarme meisjes toch een opleiding en meer kansen op een betere toekomst. Zo kreeg Shazia de kans om vroedvrouw te worden! Wij bevelen deze collecte dan ook graag bij u aan.

Vergadering Moderamen
datum en tijdstip 09-09-2024 om 19:30