zondag 20 juli 2014 om 09.30 uur

Eredienst in de Voorhof
Voorganger(s): Mw. ds. P. van der Burg

In deze dienst lezen we de gelijkenis over het onkruid in de akker uit Matth. 13: 24-30, 36-43. Iemand zaait goed zaad in zijn akker, maar - hoe vervelend - er is ook iemand die in de nacht onkruid zaait. Het resultaat kun je raden. Mooie plantjes en onkruid groeien samen op. En wat willen de knechten van de heer des huizes graag aan de slag om dat onkruid te wieden. Maar…… dat mogen ze niet. Rust, geduld, wachten, aan het werk zijn op je akker, maar het ook los kunnen laten als die akker er misschien nog niet zo perfect bijstaat als je had gehoopt….  De Heer ziet graag dat we die kwaliteiten ontwikkelen.

Bevestiging en afscheid ambtsdragers
In de dienst van 20 juli zal L.R. als ouderling in onze gemeente bevestigd worden. We zijn heel blij dat zij de gelederen van de kerkenraad komt versterken en hopen dat zij een mooie, vreugdevolle ambtsperiode tegemoet gaat. Ook zullen we in deze dienst afscheid nemen van twee diakenen. Fijn dat zij in de afgelopen jaren hun talenten voor de gemeente hebben ingezet. Wie weet geeft de afsluiting van deze periode weer ruimte voor nieuwe initiatieven en komen er weer andere dingen tot bloei die misschien eerder bleven liggen.
Petra van der Burg

1. Hospice

Collecte 20 juli voor Hospice Beukenrode in Naaldwijk
Hospice Westland is in december 2012 geopend. Het afgelopen jaar is gebleken dat het Hospice aan een behoefte voldoet. Dit, aan de Dijkweg in Naaldwijk gerealiseerde bijna-thuis-huis, biedt aan mensen die niet in staat zijn om de laatste dagen van hun leven thuis door te brengen, een warme plek. Met de komst van Hospice Beukenrode is de keuzemogelijkheid vergroot voor de plek waar mensen hun laatste levensfase willen doorbrengen.
Hospice Beukenrode staat open voor mensen die een levensverwachting hebben van minder dan drie maanden, ongeacht leeftijd, levensovertuiging of achtergrond. In het hospice werken professionele krachten en is er ook een groot aantal vrijwilligers aan het werk. Kijk voor meer info op www.hospiceregiowestland.nl  en www.dpwwestland.nl .
Een deel van de kosten voor het hospice wordt niet vergoed, de diaconie wil daarom het werk van het hospice van harte ondersteunen. Helpt u ook mee?

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30