zondag 10 augustus 2014 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

De verschijning van Jezus op het meer van Galilea (Mattheüs 14:22-33) verwondert ons. De timing en de benadering van Jezus en wat erop volgt; ze roepen één en al verbazing op. Verbazing (toen al) bij de leerlingen van Jezus; verbazing (nu nog) bij de lezers van dit Bijbelgedeelte. ‘Hoe kan dit nou?’ is een typische vraag van deze tijd. Even fascinerend is wat er aan de verschijning van Jezus voorafgaat. Wat we er mee kunnen? We gaan het ontdekken.

1. Dorcas

Collecte 10 augustus: Dorcas
De organisatie Dorcas heeft 154 projecten in 17 landen in voornamelijk Oost-Europa en Afrika. Dorcas richt zich op noodhulp, sociale hulp, structurele hulp en financiële adoptie. De projecten zijn er vooral op gericht de levens van de mensen te verbeteren.
Voor één van deze projecten willen wij vandaag collecteren:
In Tanzania in het Babati-district in de Manyara-regio en Kongwa-district in de Dodoma-regio is de toegang tot water beperkt. De ruim 35.000 inwoners van deze gebieden zijn grotendeels afhankelijk van oppervlaktewater uit rivieren en meren. Dit water is niet veilig en schoon genoeg Daarnaast heeft ruim 70% van de huishoudens geen (werkend) toilet en doet zijn behoefte buiten. Deze combinatie van factoren, opgeteld bij de gebrekkige kennis over hygiëne, leidt tot ziektes. Ook verspillen vrouwen veel tijd en energie aan het halen van water. Meisjes en vrouwen hebben hierdoor hoge(re) gezondheidskosten, lage(re) productiviteit en slechte(re) schoolprestaties.
Het doel van het project is een betere toegang tot schoon en veilig water en sanitatie en kennis van hygiëne. Helpt u mee om de mensen in Tanzania stuctureel te kunnen helpen? Hartelijk dank.

Vergadering Moderamen
datum en tijdstip 09-09-2024 om 19:30