zondag 17 augustus 2014 om 9.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Er komt een vrouw bij Jezus die niet van ‘zijn’ groep is (Mattheüs 15:21-28). Ze smeekt om hulp. Wat doe je dan, als iemand je hulp inroept en er eigenlijk niet bij hoort? De discipelen vragen Jezus om haar weg te sturen. Het lijkt erop alsof Hij geen aandacht aan haar wil schenken. De vrouw weet van geen ophouden en het lukt haar contact te krijgen met Jezus. Daarop ontstaat een boeiende woordenwisseling die ook voor ons niet zonder gevolgen is.
Gertjan Pellikaan

Collecten:
1. K.I.A. Zomerzending

Collecte Kerk in Actie Zomerzending
Op deze zondag collecteert Kerk in Actie voor het zendingswerk. Centraal staat hierbij de christelijke partnerorganisatie JCJCR (Jerusalem Center for Jewish-Christian Relations), die via een uitwisselingsprogramma Joodse en christelijke Palestijnse kinderen met elkaar in contact brengt. De kinderen, in de leeftijd van 10-15 jaar, krijgen op hun eigen school lessen over elkaars cultuur en godsdienst. Vervolgens gaan de schoolklassen bij elkaar op bezoek. Ze ontmoeten elkaar dan vaak voor het eerst en ontdekken dat de anderen net zo zijn als zijzelf. Ook zijn er trainingen en ontmoetingen voor de docenten. De ontmoetingen helpen om de vooroordelen weg te nemen. Als Joodse en Palestijnse kinderen elkaar al jong leren begrijpen, geeft dat hoop voor de toekomst. De opbrengst van deze zendingscollecte is bestemd voor dit vredeswerk in Israël en andere zendingsprojecten van Kerk in Actie wereldwijd. Van harte aanbevolen!
Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

Vergadering Moderamen
datum en tijdstip 09-09-2024 om 19:30