zondag 7 september 2014 om 19.00 uur

Avonddienst in de Voorhof + viering Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. B. Schoone, Poeldijk

Vandaag vieren we het Heilig Avondmaal in een morgen- en avonddienst. 's Ochtends leidt mevr. ds. H.T. Vollebregt de avondmaalsviering. 's Avonds wordt de Maaltijd van de Heer geleid door ds. Bart Schoone.

Collecten:
1. Streekverband De Tien
3. Roosevelthuis

Avondmaalscollecte 7 september Roosevelthuis
Al meer dan 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben.
De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van zo'n 1.400 vrijwilligers per jaar. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
Middenin de bosrijke omgeving van Doorn op een schitterend landgoed staat het F.D. Roosevelthuis. Het huis beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten. Voor gasten ligt daardoor een zorgeloze week in het verschiet.
Eind mei reisde een groep westlanders af naar het F.D. Roosevelthuis, ze hebben daar kunnen genieten van een heerlijke vakantie!
In de komende jaren zal het Roosevelthuis worden gerenoveerd, daar is veel geld voor nodig.
Helpt u mee om deze vakanties en de verbouwing mogelijk te maken?
Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

Collecte 7 september: Streekverband De Tien: Oost Europa Commissie Maasdijk
Ruim 20 jaar geleden is de commissie opgezet om de allerarmsten in Oost-Europa te helpen. In die jaren zijn er heel wat (vracht)auto’s met allerhande hulpgoederen oostwaarts vertrokken. De commissie ondersteunt diverse projecten. Zoals:
Een kinderdorp in Roemenië: opvang, onderdak + scholing van ruim 400 weeskinderen, vondelingen, alleenstaande moeders, gehandicapten en hulpeloze ouderen.
Ondersteuning van vrouwen uit Magfalva. De vrouwen in Magfalva vangen na schooltijd kinderen uit arme gezinnen op, ze krijgen elke dag een maaltijd en ze worden geholpen met het maken van hun huiswerk. Afgelopen schooljaar hadden ze 30 tot 40 kinderen onder hun hoede.
In de Onderkarpaten, net over de grens van Hongarije, heeft ds. Sandor Kovacs een kleinschalig landbouwproject opgezet.
Kerkkamp: Deze zomer is een kamp georganiseerd voor 30 kinderen. Deze kinderen komen uit arme gezinnen.
Gaarkeuken: In de Onderkarpaten is door een stichting uit Sommelsdijk een blijf-van-mijn-lijf huis gerealiseerd. Beata, de vrouw van Sandor, runt dit huis. In dit huis is een grote keuken aanwezig welke sinds dit voorjaar gebruikt wordt als gaarkeuken.
Drieëndertig adressen krijgen elke werkdag een warme maaltijd thuis.
Voor meer informatie kunt u kijken op de website: www.streekverband-de-tien.nl.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30