zondag 21 september 2014 om 09.30 uur

Startzondag in de Voorhof
Voorganger(s): Mw. ds. P. van der Burg en dhr. G.J. Pellikaan

Op deze dag gaat het over de roeping van Abraham zoals we kunnen lezen in Gen.11:27-12:9. God roept hem om de stad te verlaten waar het eigenlijk best heel prima was en op weg te gaan. Waar gaat de reis nu eigenlijk heen? Naar het beloofde land, dat is duidelijk. Maar waar ligt dat land en hoe is het daar? Dat zijn levensvragen. We weten in ons leven lang niet altijd waar we uitkomen. Er zijn zeker tijden - en dat kan lang duren – dat het allemaal stil lijkt te staan of dat we heel ergens anders zijn beland dan we dachten. Maar opeens merk je dat je weer in beweging komt, dat er iets aan je gaat trekken. Kun je erop vertrouwen dat je verder mag en dat er toekomst voor jou (en onze kerkelijke gemeenschap) is? Thema van de viering: in vertrouwen op weg.
Deze viering is een gezinsviering. De kinderen zijn van harte uitgenodigd om in de kerk te zijn. Tijdens de preek gaan ze naar de kindernevendienst en maken daar een werkstuk bij het thema. Verder zijn de kinderen in de dienst en daar zijn ze ook hard nodig: als zangers en zangeressen, voor de verbeelding bij het spiegelverhaal, voor de lezingen en de gebeden. Een gelegenheidskoor zal muzikale medewerking verlenen. Ook zullen er een aantal sprankelende kinderliederen worden gezongen.
Na de dienst is er koffie met meegebrachte lekkernijen en is er een presentatie van de
werkgroep ‘vernieuwing’ (ideeën nieuwe kerkruimte).
ds. Petra van der Burg

Collecten:
1. PKN Vredesweek

Collecte 21 september Protestantse Kerk Vredeswerk
Vandaag begint de Vredesweek. Daarom collecteren we voor vredesprojecten van Kerk in Actie en PAX (voorheen IKV Pax Christi). Projecten die bijdragen aan meer vrede en gerechtigheid.
In Syrië ondersteunt PAX burgers bij kleinschalige projecten, zoals onderwijs voor kinderen. Veel scholen zijn tijdens de strijd vernield en kinderen zitten thuis of in een tijdelijk onderkomen. In Aleppo hebben burgers daarom een school ingericht voor 350 kinderen.
In Nederland komt Kerk in Actie namens de Protestantse Kerk op voor kinderen die slachtoffer zijn van oorlog. Onder het motto ‘Geen kind in de cel’ probeert Kerk in Actie, samen met anderen, te voorkomen dat kinderen van vluchtelingen bij aankomst in de gevangenis terecht komen. Kerk in Actie ondersteunt ook organisaties die kinderen in asielzoekerscentra helpen hun trauma’s te verwerken. Vrede en gerechtigheid dichtbij en ver weg, daar zet de Protestantse Kerk zich voor in. Van harte aanbevolen!

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30