zondag 12 oktober 2014 om 09.30 uur

Schooldienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

In samenwerking met de leerlingen en leerkrachten van basisschool De Hoeksteen is er een sprankelende schoolkerkdienst voorbereid met als thema: klein & dapper. Iedereen kent de grote Goliath en de kleine, dappere David. Hoe durft deze kleine herdersjongen het op te nemen tegen die indrukwekkende Filistijn? (1 Samuël 17:1-52) Vraagt dat om moed of vraagt dat om wat anders? En zijn wij ook tot zulke grote dingen in staat? Paulus geeft ons vanuit de Romeinenbrief het antwoord.
Het thema 'klein & dapper' staat de komende weken centraal op school alsook in deze viering en past in het overkoepelende thema 'groot & klein' dat actueel is op school. De kinderen en leerkrachten doen actief mee aan deze dienst. Met elkaar, groot & klein & dapper, zien we uit naar een fijne viering.

1. helft KIA Werelddiaconaat, helft school

Collecte 12 oktober
Vandaag is een deel van de collecte bestemd voor het werelddiaconale werk van Kerk in Actie. In het noordwesten van Nepal kunnen mensen niet het hele jaar rondkomen van de opbrengsten van het land. Veel mannen gaan werken in India. Vaak komen ze ziek terug, ze zijn besmet met hiv/aids. Dankzij het werk van United Mission to Nepal, partnerorganisatie van Kerk in Actie, is er ook in dit afgelegen gebied zorg voor deze gezinnen. UMN leert de mensen hoe ze moeten omgaan met hiv/aids en via deelname aan zelfredzaamheidsgroepen krijgen ze hulp om in hun inkomen te kunnen voorzien.
Ze leren bv. om een moestuin aan te leggen zodat ze gezonder gaan eten. Vrouwen kunnen geld lenen om een geit te kopen, een belangrijke bron van inkomsten. Met uw gift in de collecte kunnen nog meer gezinnen in dit gebied geholpen worden! Van harte aanbevolen!

Vergadering Moderamen
datum en tijdstip 09-09-2024 om 19:30