zondag 16 november 2014 om 09.30 uur

Eredienst in de Voorhof
Voorganger(s): Ds. Petra van der Burg

Op 16 november a.s. zal de doop bediend worden aan drie kinderen van S. en D. Drie kinderen uit een gezin! Wat zijn we blij en dankbaar dat we hen in ons midden mogen ontvangen en dat we samen mogen vieren dat ook zij kinderen zijn in wie het licht van Christus straalt. Met recht een geschenk van de Heer. Daarover gaat ook het verhaal over de werken van barmhartigheid uit Mattheüs 25: 31 – 46 dat we die zondag zullen lezen. We worden op een bijzondere manier meegevoerd naar de voleinding van de wereld. De Mensenzoon komt terug en rondom zijn troon wemelt het van de mensen. Sommigen hebben, zonder dat ze dat zelf zo in de gaten hadden, van alles gedaan voor de mensen om hen heen, anderen niet. Maar daar blijkt meer achter te zitten. Want wat je voor iemand doet, doe je eigenlijk voor de Heer. De vraag die de bijbel hier aan ons stelt is of we in onze buurman, vader, moeder, collega, sportmaatje, kinderen ook Jezus zelf kunnen herkennen ??? Dat is natuurlijk niet altijd zo gemakkelijk, maar gelukkig mogen we elkaar daarbij bemoedigen en - als het moeilijk is - bidden of God ons daarbij wil helpen.
ds. Petra van der Burg

Collecten:
1. Kerk in Actie Binnenlands Diaconaat

Collecte 16 november Kerk in Actie Binnenlands Diaconaat
Honderd jaar geleden werd in Jeugddorp De Glind het eerste kind opgevangen. Tegenwoordig wonen er ongeveer 120 uithuisgeplaatste kinderen en jongeren in gezinshuizen in De Glind. Kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, omdat hun ouders niet in staat zijn voor hen te zorgen. Vaak hebben ze gedragsproblemen of andere beperkingen. Voor deze kinderen biedt een gewoon gezin warmte en bescherming. Het jeugddorp is eigendom van de Rudolphstichting. Ook in andere delen van Nederland ontwikkelt deze stichting vernieuwende vormen van jeugdzorg. Want alle kinderen en jongeren verdienen een eerlijke kans op een hoopvolle toekomst, vindt de Rudolphstichting. De opbrengst van de collecte op 16 november is bestemd voor het diaconale werk van Kerk in Actie en in het bijzonder voor het werk van de Rudolphstichting. Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
Voor meer informatie kijkt u op: www.kerkinactie.nl/projecten/gezinshuizen-voor-pleegkinderen-in-de-glind.

Vergadering Moderamen
datum en tijdstip 09-09-2024 om 19:30