zondag 30 november 2014 om 19.00 uur

Heilig Avondmaal in de Voorhof
Voorganger(s): ds. S.H. Smits, Den Haag

's Avonds is er de voortzetting en dankzegging van de avondmaalsviering. Hierin gaat ds. S.H. Smits uit Den Haag ons voor.
Gertjan Pellikaan

1. Streekverband De Tien
3. Havenproject

Collecte 30 november Streekverband De Tien: Stichting Leren van elkaar
Op deze avondmaalszondag collecteren we voor Streekverband De Tien. Elke keer belichten we een ander project van De Tien, deze keer: Stichting Leren van Elkaar. In de Peruaanse Andes leven honderdduizenden boerenfamilies onder slechte omstandigheden. Ondanks de uitgestrektheid van hun gebied kunnen ze zichzelf niet van voldoende voedsel voorzien. De methode Pachamama Raymi stimuleert boerenfamilies op een onorthodoxe en uitdagende manier om hun kwaliteit van leven te verbeteren, namelijk door hen te motiveren om deel te nemen aan wedstrijden. Tijdens die wedstrijden brengen boeren en boerinnen uit de dorpen studiebezoeken aan dorpen met een veel betere kwaliteit van leven. Hierdoor leren zij op welke manier ze meer gevarieerd kunnen gaan produceren. Daarnaast leren ze hoe ze hun huisvesting en persoonlijke hygiëne kunnen verbeteren. Na terugkeer in hun eigen dorpen, passen de deelnemers hun kennis toe én dragen die over aan de overige families. Aan het eind van elke wedstrijd (duur +/- 6 mnd) worden de families en dorpen met de meeste vooruitgang, beloond met aantrekkelijke geldprijzen. De Pachamama Raymi methode is een bewezen succes. De ervaring leert dat er maximaal 3 jaar voor nodig is om de kwaliteit van leven verder te verbeteren.
We bevelen deze collecte van harte bij u aan.

Avondmaalscollecte 30 november Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting, die op 8 november haar 25-jarig bestaan heeft gevierd, richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio. Deze stichting heeft een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent. In de afgelopen periode heeft de diaconaal werker o.a. hulp geboden in de vorm van televisie en bezoek aan een Roemeense matroos die door een hersenbloeding 4 weken in het ziekenhuis verbleef en aan de bemanning van een schip 'aan de ketting' die geen gage meer kregen en niet wisten of het schip zou worden verkocht. Hulp kon worden geboden met uitleg over de verkoopprocedure, informatieve lectuur en bemoediging. Uiteindelijk is het schip niet verkocht en kreeg de bemanning hun achterstallige gage.
Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid Holland. Graag uw bijzondere aandacht voor deze collecte.

Vergadering Moderamen
datum en tijdstip 09-09-2024 om 19:30