zondag 7 december 2014 om 9.30 uur

2e Advent in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Op deze 2e adventszondag lezen en overdenken we Jesaja 40:1-11. Een prachtige tekst met een even zo prachtig vergezicht. Vanuit de verschrikkelijke verwoestingen die er bestaan (waarover Jezus in Marcus 13 al spreekt, vorige week in de dienst is gesproken en in deze tijd zo zichtbaar de huiskamers worden binnengebracht) wordt ons opnieuw een beeld aangereikt. In dat beeld ontmoeten we de bedoelingen van God. Wat hebben we aan deze 'oude' tekst? Welk houvast vinden wij erin? Ik ben van mening 'heel veel' en hoop daar uitleg aan te geven.
Aan deze dienst geven enkele muzikanten hun medewerking en zingen we liederen uit een (nog) breder repertoire dan het Nieuwe Liedboek.
Gertjan Pellikaan

Collecten:
1. PKN Pastoraat

Collecte 7 december: Protestantse Kerk Pastoraat
Pastoraat vindt plaats waar mensen aandacht geven aan elkaar. In een gemeente kan dat via de vertrouwde huisbezoeken, maar er zijn ook tal van andere vormen mogelijk, zoals een filmavond met discussie rond een levensbeschouwelijk thema. Of met gemeenteleden gezamenlijk appels plukken. De mensen hebben dan veel plezier, maar voeren tussendoor ook diepzinnige gesprekken.
Om gemeenten toe te rusten, organiseert de Protestantse Kerk jaarlijks de Landelijke Pastorale Dag voor iedereen met een rol in het pastoraat. Ook wordt er materiaal ontwikkeld om werkers in het pastoraat toe te rusten en te ondersteunen. Met de opbrengst van deze collecte kan de Protestantse Kerk deze ondersteuning blijven bieden. Helpt u mee? Alvast bedankt.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30