zondag 21 december 2014 om 09.30 uur

4e Advent in de Rehobothkerk
Voorganger(s): ds. B. Schoone, Poeldijk

In de morgendienst gaat ds. Bart Schoone voor.

Collecten:
1. Hoop voor Albanië

Collecte 21 december Stichting Hoop voor Albanië
Albanië is een land met enorme armoede. In het bijzonder voor de zwakken in de samenleving zoals gehandicapten, alleenstaanden, weduwen, wezen, verslaafden en daklozen zijn weinig of geen voorzieningen. Deze doelgroep is vaak niet geïntegreerd in de samenleving en heeft /krijgt weinig kansen om een menswaardig bestaan te leiden. Stichting Hoop voor Albanië heeft als doel om het materiële en geestelijke welzijn van het Albanese volk te bevorderen en hun leefomstandigheden te verbeteren. Zij werken vanuit een christelijke levensvisie, maar maken geen onderscheid tussen ras of geloof.
De Stichting verzendt vanuit Nederland kleding, huisraad, schoolmateriaal, medisch materiaal, voedsel en christelijke literatuur. In Albanië wordt er samengewerkt met lokale hulpverleners en kerken, die goed weten en aangeven waar de hulp het hardst nodig is. Vaak zorgen deze lokale mensen ook voor de distributie. Enkele projecten van de Stichting Hoop voor Albanië zijn: bouw van diverse scholen, klinieken, bejaardenhuizen en huizen. Tevens ondersteunen zij een kaarsenmakerij voor verstandelijk beperkten.
Wilt u meer weten? Kijk dan op de website van de Stichting: www.hoopvooralbanie.nl. Daar staat ook een aantal filmpjes van de projecten.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30