donderdag 25 december 2014 om 9.30 uur

Kerstmorgen in de Rehobothkerk met de Honsels Harmonie
Voorganger(s): Ds. Petra van der Burg

Op de kerstmorgen lezen we uit Joh.1:1-18 dat prachtige gedeelte over het woord dat zichtbaar en tastbaar wordt in onze wereld. Niemand heeft ooit God gezien. Maar in de Schrift worden ons wel heel veel beelden van God aangereikt. Die beelden zijn als de facetten van een diamant. Wij kunnen nooit in één opslag de diamant in zijn geheel waarnemen. Bepaalde facetten zijn voor ons zichtbaar, terwijl andere verborgen zijn. Als wij die verborgen kant van de diamant willen waarnemen en de diamant draaien, verdwijnen de facetten die wij eerst zagen uit ons gezicht. Het lukt ons dus nooit om God volledig te kennen: dat is eigen aan het leven in onze beperktheid. Maar er is wel iets gaande. Het verhaal waarmee de bijbel begint, vertelt dat God de oorsprong van alles is, ook van ons eigen leven. Het kind van licht en liefde dat we met Kerst zo vreugdevol verwelkomen, brengt ons weer in contact met die oorsprong. Hij geeft ons het vermogen om zelf kinderen van God te worden en uit zijn liefde te leven. Als we niet zo goed weten hoe dat moet dan is het zinvol om te kijken hoe Jezus dat deed en je door Hem te laten inspireren. Wanneer je je zo laat meenemen door dit kind van het licht, zul je steeds meer een hemel ervaren op deze verscheurde aarde.
Zorgt u er wel voor op tijd aanwezig te zijn! Natuurlijk zingen we voorafgaand aan de dienst met elkaar een aantal mooie kerstliederen.
PvdB

Collecten:
1. KIA Kinderen in de knel

Collecte 25 december Kerk in Actie Kinderen in de knel
Vandaag zullen we collecteren voor Kinderen in de Knel. Deze Kerst zet Kerk in Actie het werk van Mwana Ukundwa in Rwanda centraal. Rwanda telt bijna 230.000 weeskinderen. Mwana Ukundwa zet zich in voor deze kwetsbare groep kinderen. Dit doet de organisatie door weeskinderen onder te brengen in pleeggezinnen, zodat ze in een veilige omgeving kunnen opgroeien. Deze pleegouders zorgen voor de kinderen, geven ze liefde, sturing en hulp bij het naar school gaan. Mwana Ukundwa steunt zowel de pleegouders als de pleegkinderen, met het aanbieden van onderwijs, medicijnen, voedsel en schoon water.
Jezus zelf groeide op aan de hand van Maria, zijn moeder, en Jozef, die als een vader voor Hem zorgde. Zo was hij een soort pleegvader voor Jezus. Wij vinden dat ieder kind een Jozef verdient. Ook de weeskinderen in Rwanda.
Met onze kerstcollecte steunen we daarom dit prachtige initiatief. Helpt u ook mee?
Voor meer informatie kunt u kijken op: http://www.kerkinactie.nl/projecten/ieder-kind-verdient-een-jozef

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30