zondag 8 februari 2015 om 9.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Waar is de rust gebleven? Waar je ook bent, overal indrukken en dingen die de aandacht vragen. Een stroom aan informatie en gebeurtenissen wil door ons heen en gaat aan ons voorbij. Soms wordt het je teveel.
In Jezus' tijd lijkt het niet anders. Vroeg in de morgen staat Hij op en trekt er alleen op uit. Jezus wil op een eenzame plek tijd doormaken met zijn Vader. 'Stille tijd' noemen wij dat. Ook Jezus heeft dat nodig. Maar het wordt Hem - hoe herkenbaar - niet gegund. Zijn leerlingen zoeken Hem op en wijzen hem op de vele mensen die naar Hem op zoek zijn. Niet verwonderlijk overigens. Als je hoort dat Jezus in de buurt is en goed nieuws brengt, dan wil je daarvan horen. En als blijkt dat Hij ook nog eens zieken geneest en kwade geesten uitdrijft, dan wil je daar bij zijn. En als het jezelf betreft, wil je ook door Hem genezen worden.
De lezing uit Marcus 1:29-39 laat de wondere werken van Jezus zien. En wij zoeken naar de relevantie ervan in onze tijd en halen eruit wat voor onze gading is.
(GJP)

1. PKN Missionair werk en Kerkgroei

Collecte 8 februari Protestantse Kerk Missionair Werk en Kerkgroei
In veel gemeenten ontbreekt de middengeneratie, mensen van 25 tot 45 jaar. Mensen die wel behoefte hebben om de verbinding met elkaar te zoeken en te praten over geloof en het leven. Zo ook in Noordwijk, waar ds. Janneke Nijboer vanuit de Protestantse Kerk een speciale opdracht heeft gekregen om deze middengeneratie te inspireren en te activeren voor geloof en kerk. Ze bereikt hen via onder meer de sociale media. Activiteiten waar mensen elkaar ontmoeten zijn bijvoorbeeld talkshows met veel gelegenheid voor gesprek en vieringen op het strand van Noordwijk. Deze community heet, heel toepasselijk, Windkracht 3 punt 0. De collecte vandaag is bestemd voor pionierswerk zoals Janneke verricht, waarmee de kerk mensen bereikt die niet meer in de kerk komen maar wel behoefte hebben om vragen van geloof en leven te delen. Wij hopen dat u deze initiatieven wilt ondersteunen. Kijk voor meer informatie op www.pkn.nl