vrijdag 3 april 2015 om 19.30 uur

Goede Vrijdag in De Voorhof
Voorganger(s): Ds. Petra van der Burg

Op Goede Vrijdag staan we stil bij het lijden en sterven van onze Heer. Wij zijn als gemeente op deze avond in de kerk bijeen om te waken. We proberen het anders te doen dan de discipelen die in de tuin van Gethsémané niet in staat waren om wakker te blijven. De kern van de viering bestaat uit het meezingen en bidden van psalm 22 waarin het kruiswoord ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten’ opklinkt; het meebeleven van het lijden en sterven zoals opgetekend in Marcus 14:32-15:47 en het uitspreken van de voorbeden voor de wereld, Israël, de kerk. Dit is op deze avond de taak van de gemeente. Waar allen wegvluchten, zijn er dan tenminste een paar die blijven en zien hoe het licht van de Paaskaars dooft.
ds. Petra van der Burg

Collecten: