zondag 26 april 2015 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Wat is uw leven u waard? Waar zou jij je leven voor geven? Het leven is ons dikwijls zo dierbaar dat we niet gauw bereid zijn het prijs te willen geven. Soms hoor ik het een oudere wel eens zeggen: “Waarom moest mijn (klein)kind sterven? Waarom niet ik? Ik heb mijn leven geleefd ….” Ja, voor iemand die je dierbaar is, daarvoor zou je misschien je leven wel willen geven.
Jezus zegt zijn leven wel te willen geven, voor ons. Hij zegt dat puur uit vrije wil te doen. Hij zegt het uit zichzelf te geven. Bijzonder is dat Jezus zijn leven niet alleen gaf voor het verbondsvolk van God, het joodse volk. Nee, Hij gaf zijn leven ook voor de mensen buiten dat verbond, voor de andere schapen, zoals Hij ze noemde. Daartoe behoren wij! Wat hier zo bijzonder aan is, dat overdenken we deze morgen (uit Johannes 10:11-18).
Gertjan Pellikaan

1. PKN Eredienst en Kerkmuziek
3. Deurcollecte voor de headset

Collecte 26 april Protestantse Kerk Eredienst en kerkmuziek
De eredienst ziet er in alle protestantse gemeenten anders uit. Er wordt ingetogen of juist uitbundig gevierd. Op veel plekken ontstaan ook nieuwe vormen van vieren. Zo werd in de Protestantse Gemeente Gramsbergen de e-meeting bedacht.
Deze ontstond omdat de grotere kinderen voor wie er geen kindernevendienst meer was amper in de kerk kwamen, omdat de vorm van de kerkdienst niet aansloot bij hun beleving. De e-meeting is interactief en gericht op ontmoeting met elkaar. Het begon met een kleine groep jongeren, maar al gauw kwamen er steeds meer mensen op af en inmiddels is het een dienst voor alle leeftijden. Onder de titel ‘Vieren in huis en kerk’ helpt de Protestantse Kerk gemeenten om vernieuwend, eigentijds en aansprekend te vieren.
Gemeente-adviseurs verzamelen voorbeelden die als inspiratie kunnen dienen voor andere gemeenten. Met de opbrengst van de collecte kunnen gemeenten worden ondersteund met nieuwe initiatieven om in de eredienst aan te sluiten bij de leefwereld van mensen.
Geeft u ook voor deze collecte? Van harte aanbevolen.

STARTZONDAG
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30